registrace

zapomenuté heslo

odeslat

Editorial

Kategorie: Editorial

Vážení a milí kolegové,

nedávno jsme oslavili konec roku, bilancovali, co se povedlo a co snad bude lepší v tom novém a dávali si předsevzetí. Rok 2019 se rozběhl na plné obrátky a opět přibývají novinky a aktuality v oblasti aterosklerózy a s ní souvisejících onemocnění, a tak spěcháme s komentáři alespoň k některým z nich a přinášíme vám další číslo časopisu Atheroreview. Jak už jste si zvykli, snažíme se časopis připravovat s důrazem na praktické aspekty a ani první číslo čtvrtého ročníku není výjimkou. Na co se tedy na stránkách časopisu, který držíte v ruce, můžete těšit?

Zařadili jsme dva příspěvky zpracované výborem ČSAT: první k problematice lipoproteinových aferéz (jejichž dostupnost se dlouhodobě snažíme rozšiřovat) a druhé shrnující téma složek potravy s hypolipidemickými účinky tzv. nutraceutik. Zejména druhé ze jmenovaných témat představuje velmi aktuální problematiku s obrovskou šíří literárních údajů, v nichž často není snadné se orientovat. Věříme, že zpracovaný souhrn vám v tomto bude ku pomoci. Další blok prvního letošního čísla Atheroreview jsme pojali formou kazuistik. Ty bývají oblíbeným zpestřením programu odborných akcí a doufáme, že se vám budou líbit i v našem časopise. Některé z komentovaných diagnóz představují raritní zajímavosti, na druhé straně si tak připomeneme, že „lipidová“ diferenciální diagnostika může být široká a zajímavá. V obsahu nechybí ani komentář k dlouho očekávané publikaci výsledků studie ODYSSEY Outcomes a v závěrečné literární rešerši se dozvíte o dalších novinkách v oblasti klinického výzkumu dyslipidemií i dalších léčebných přístupů a zajímavostí z farmaceutického vývoje.

Otevíráme čtvrtý ročník časopisu a rádi bychom jej rozvíjeli a zlepšovali. Přáli bychom si, aby časopis Atheroreview byl stále více také časopisem, na který se budete těšit a jímž budete listovat se zaujetím. Editoři dalších dvou čísel, plánovaných k publikaci v červnu a říjnu letošního roku, byli jmenováni a ve spolupráci s nimi a dalšími členy redakční rady oslovujeme autory a připravujeme náplň časopisu. V každém případě budeme rádi, když nám napíšete, co na časopise oceňujete a samozřejmě i to, co vám v něm chybí, a navrhnete, co by zařazeno být mělo. Vítáme upozornění na důležité novinky v našem oboru i upozornění na zajímavé akce.

Dovolím si na závěr ještě jednu důležitou věc. Poděkování. Časopis, který držíte v ruce je dílem dlouhé a pečlivé práce nejen autorů, ale i redakční rady s editory a samozřejmě nakladatelství zajišťujícího technicky produkci. Těm všem patří upřímný dík. A díky i vám, našim čtenářům za vaši podporu a za to, že Atheroreview čtete.

S přáním příjemně stráveného času nad stránkami časopisu,

Michal Vrablík

Ohodnoťte článek: